Ultima oră
Unul din cei mai vechi străini din Superliga şi-a anunţat plecarea Unul din cei mai vechi străini din Superliga şi-a anunţat plecarea
Trei finale pe aparate, plus cea pe echipe pentru România, la CE de la Rimini Trei finale pe aparate, plus cea pe echipe pentru România, la CE de la Rimini
VIDEO | Remontada fabuloasă reuşită de Kiel! Nemţii au revenit de la -9 şi merg în Final Four-ul Ligii Campionilor VIDEO | Remontada fabuloasă reuşită de Kiel! Nemţii au revenit de la -9 şi merg în Final Four-ul Ligii Campionilor
Marius Şumudică s-a întâlnit cu Dan Şucu! ”Nu se gândeşte decât la cum să formeze un club la standarde occidentale” Marius Şumudică s-a întâlnit cu Dan Şucu! ”Nu se gândeşte decât la cum să formeze un club la standarde occidentale”
Constantin Schumacher, optimist după primul succes în play-off. ”Pregătim barajul” Constantin Schumacher, optimist după primul succes în play-off. ”Pregătim barajul”
Iga Swiatek, al doilea an consecutiv în finală la Madrid Open Iga Swiatek, al doilea an consecutiv în finală la Madrid Open

Debut cu dreptul pentru Manu Mihalache la comenzile unei maşini de top

Auto-Moto Publicat de Daian Cutu pe 1 nov 2023
mail-share icon Email

//i0.1616.ro/media/581/3142/38216/21367746/1/copyrightflaviuscroitoriu-tessrally2023-20.jpg

Campionatul Naţional de Raliuri "Betano" a ajuns la finalul sezonului 2023 odată cu încheierea TESS Rally Braşov - Ediţia 52. Iar dacă pentru unii a fost doar ultima etapă a actualei stagiuni naţionale de raliuri, pentru pilotul Manu Mihalache, etapa braşoveană a însemnat mai mult decât raliul de casă.

După cum relatam şi la sfârşitul săptămânii precedente, s-au împlinit mai mult de 5 sezoane de când numele lui Manu Mihalache nu a mai fost prezent pe lista de înscrieri a unei competiţii majore din automobilismul sportiv românesc. Astrele şi mai ales, şansele, s-au aliniat spre finele acestui an, astfel braşoveanul a fost mai mult decât încântat să anunţe că revine la start. Desigur, eforturile depuse de-a lungul anilor de pauză trebuiau să se concretizeze într-un mod cel puţin surprinzător şi spectaculos: debutul la comenzile unui model Rally2/R5.

"Tot ce mi-am dorit la această etapă, atât pentru mine cât şi pentru Jancsi, a fost de a re-suda echipajul ce s-a făcut nevăzut în urmă cu 5 sezoane. Fiecare km parcurs a fost o adevărată plăcere şi bucurie, nici nu avea cum să fie altfel. Cei ce mă cunosc pot confirma faptul că, preţ de-o săptămână, în special de când am intrat în contact cu Škoda Fabia Rally2 evo, am fost un alt om. Entuziasmat ?! Puţin spus. Şi este clar de ce, căci prin această revenire la start, nu doar că mi-am îndeplinit un vis de peste 5 ani, dar am remarcat încântat că pilotajul este asemenea plimbării cu bicicleta: nu uiţi ceva ce ai învăţat şi iubeşti. Bineînţeles, comparaţia este posibil exagerată, însă în ambele cazuri, exerciţiul, antrenamentul şi distanţele parcurse te fac mai bun. Din acest motiv vreau ca această reîntoarcere a mea pe probele speciale să fie doar scânteia ce reaprinde 'flacăra' prezenţelor constante ale echipajului Manu&Jancsi." - a declarat pilotul de la poalele Tâmpei

 

Şi deşi miza participării pe probele de macadam ale TESS Rally Braşov nu a fost rezultatul, echipajul Manu Mihalache şi János Soós au dovedit că sunt capabili de o luptă deloc neglijabilă cu echipaje ce se află deja la al doilea sau treilea sezon cu o maşină de top. Prezenţa fostului campion mondial de raliuri Mads Østberg n-a făcut decât să le arate tuturor celor prezenţi la startul etapei braşovene diferenţa de nivel dintre CNR şi competiţii de rang înalt precum FIA ERC. Astfel, etalonul acestei etape a fost mai degrabă Andrei Gîrtofan sau Bogdan Cuzma, ecartul dintre aceştia şi Manu Mihalache fiind de mai puţin de 10 secunde pe proba inaugurală a raliului braşovean. Din nefericire însă, două pene de cauciuc încasate pe specialele imediat următoare i-au făcut pe Manu şi Jancsi să piardă poziţia a cincea dar şi peste două minute.

"Am început bine, zic eu, clasându-ne pe prima probă la numai câteva secunde de cel mai rapid sportiv din naţionalul de raliuri. Evident, diferenţa dintre noi şi norvegianul Østberg a fost mare, dar este ceva firesc având în vedere nivelul său de experienţă. Elanul nostru s-a înmuiat rapid cu două pene de cauciuc pe partea dreaptă, ceea ce în final a provocat şi o deteriorare a amortizorului spate dreapta. Băieţii din service au făcut cam tot ce le-a stat în putinţă, însă problema a fost rezolvată - parţial - abia în service-ul de seară. Asta a însemnat că pe ultimele două probe de sâmbătă am fost nevoiţi să mergem cu ce-am avut. Ultima zi a decurs ceva mai bine, poziţionându-ne la finalul cursei pe un onorabil loc 9 - dar cu o penalizare de un minut, în lipsa căreia ne-am fi regăsit pe poziţia a 6-a. Sunt bucuros însă că, una peste alta am revenit cu dreptul în naţionalul de raliuri, iar pentru asta trebuie să le mulţumesc partenerilor mei TFS – Team First Software, PRO-X, Maurer Imobiliare, Hankook Competition, Bucur Tuning, Service M2, Racing Sim şi cabinetului stomatologic Dr. Răzvan Bideaua. Trăgând linie sunt încrezător că sezonul următor va fi cel puţin la fel de bun ca aceste două zile petrecute pe probele de casă." - a completat Manu.

 

mail-share icon Email
viewscnt

Auto-Moto

Ultimele articole Toate articolele