Ultima oră
Horaţiu Giurgiu, legendă a baschetului românesc, a murit la 85 de ani Horaţiu Giurgiu, legendă a baschetului românesc, a murit la 85 de ani
Prima decizie luată de UTA Arad după suspendarea dictată de Comisia de Disciplină Prima decizie luată de UTA Arad după suspendarea dictată de Comisia de Disciplină
NEWS ALERT | Revenire de senzaţie la Barcelona? Anunţul presei din Spania NEWS ALERT | Revenire de senzaţie la Barcelona? Anunţul presei din Spania
I-a enervat pe rapidişti, iar acum a fost delegat din nou! Partida pe care o va arbitra George Găman I-a enervat pe rapidişti, iar acum a fost delegat din nou! Partida pe care o va arbitra George Găman
Cristi Balaj a spus lucrurilor pe nume! Prima reacţie oficială despre plecarea lui Otele Cristi Balaj a spus lucrurilor pe nume! Prima reacţie oficială despre plecarea lui Otele
Jannik Sinner - Daniil Medvedev, reeditarea finalei de la Australian Open, în semifinale la Mastersul de la Miami Jannik Sinner - Daniil Medvedev, reeditarea finalei de la Australian Open, în semifinale la Mastersul de la Miami

Tony Brooks, pilot legendar din anii de pionierat ai Formulei 1, a decedat la vârsta de 90 de ani

Formula 1 Publicat pe 4 mai 2022
mail-share icon Email
//i0.1616.ro/media/581/3142/38121/20694863/1/brooks.jpg


Tony Brooks, unul dintre cei mai importanţi piloţi de Formula 1 din anii 50, a murit la vârsta de 90 de ani, a anunţat, marţi, fiica sa, Giulia, informează BBC.
 
Britanicul a câştigat şase grand prix-uri şi a ratat la limită titlul de campion mondial în 1959.
 
După Juan Manuel Fangio, Alberto Ascari şi Stirling Moss, Brooks a fost cel mai de succes pilot al epocii sale.
 
Brooks este considerat, alături de Moss, drept cel mai bun pilot britanic care nu a câştigat niciodată titlul în Formula 1.
 
Moss, care a murit în urmă cu doi ani, tot la vârsta de 90 de ani, a spus despre fostul său coechipier şi prieten: "Brooks a fost un pilot extraordinar, cel mai mare - dacă mă iartă că spun asta - pilot de curse <necunoscut> care a existat vreodată. A fost mult mai bun decât mai mulţi oameni care au câştigat campionatul mondial".
 
Brooks, care era ultimul supravieţuitor câştigător de curse din anii '50 în Formula 1, a lăsat o amprentă considerabilă asupra acestui sport, între 1956 şi 1959, perioadă în care a câştigat 46% din cursele pe care le-a terminat.
 
Brooks a câştigat prima sa cursă de Formula 1, Marele Premiu de la Siracuza din 1955, la care a participat în ultima clipă pentru echipa Connaught, în timp ce studia pentru examenele finale la stomatologie, la Universitatea din Manchester.
 
Succesul său a pus cariera de dentist pe planul secund, deoarece a decis să se concentreze total pe cursele auto.
 
A concurat în Formula 1 în 1956 cu BRM, dar a făcut-o doar de două ori cu o maşină care nu a fost una de succes. Brooks a avut noroc că a scăpat fără răni grave dintr-un accident când acceleraţia s-a blocat în timpul Marelui Premiu al Marii Britanii din 1956.
 
Anul următor a marcat consacrarea sa. Alăturându-se echipei Vanwall, alături de Moss, Brooks a terminat al doilea la Monaco în faţa lui Fangio, care era pe cale să obţină ultimul dintre cele cinci titluri mondiale ale sale, iar apoi a câştigat Marele Premiu al Marii Britanii.
 
După ce s-a transferat la Ferrari în 1959, Tony Brooks ar fi trebuit să câştige titlul mondial. Victoriile din Franţa şi Germania, împreună cu locul doi la Monaco l-au propulsat în cursa finală de la Sebring, în Florida, cu şanse la titlu, în ciuda problemelor din celelalte grand prix-uri. El a terminat pe locul 3 şi a pierdut titlul mondial în faţa lui Jack Brabham.
 
Brooks a mai concurat pentru Ferrari în 1960 şi 1961, înainte de a se retarge, la vârsta de 29 de ani.
mail-share icon Email
viewscnt

Ultimele Videouri

Formula 1

Ultimele articole Toate articolele