Weekend cu ghinion pentru campionul naţional Simone Tempestini, care a fost nevoit să abandoneze la Barum Czech Rally Zlín, a şasea etapă a Campionatului European de Raliuri (ERC), într-un moment în care se lupta pentru topul clasamentului continental.
Citește și

Pilotul Napoca Rally Academy, aflat la volanul unei Škoda Fabia RS Rally2, nu a putut continua după ce suspensia maşinii a cedat pe a doua probă specială şi a lovit cu spatele maşinii un copac. După prima probă specială, echipajul format din Tempestini şi Sergiu Itu se afla pe 7 la general.
Startul în Cehia era privit ca o oportunitate importantă pentru Tempestini de a aduce puncte echipei Team MRF Tyres, lideră în clasamentul pe echipe şi favorită la câştigarea titlului european din 2025, însă abandonul prematur îl împiedică la facă pasul decisive.
Ghinionul nu s-a oprit aici pentru MRF Tyres. Ceilalţi doi colegi ai săi, Miklós Csomós şi Chris Ingram, au avut la rândul lor probleme şi au fost nevoiţi să se retragă încă din prima parte raliului.
„Din păcate, ăsta e motorsportul. Orice detaliu poate afecta decisiv planul dintr-un raliu. Nu e cel mai bun an pentru noi în European, am început sezonul cu multă încredere, dar acum trebuie să ne concentrăm pe ultimele două etape. Avem nevoie de puncta pentru ca MRF să ia titlul la echipe”, a spus campionul absolut al României.
În acest an, Tempestini a reuşit să termine doar două dintre cele şase etape europene, având mai multe probleme tehnice, deşi de fiecare dată se afla în vârful clasamentului.
Echipa indiană, care miza pe un trio puternic pentru a-şi apăra supremaţia în ERC, se vede astfel pusă într-o situaţie dificilă înaintea ultimelor două etape ale sezonului, care vor avea loc în Marea Britanie şi Croaţia.
Barum Czech Rally Zlín continuă astăzi cu ultima de de concurs, lider autoritar al etapei fiind chiar favoritul local Jan Kopecky, urmat de irlandezul Jon Armstrong şi italianul Andrea Mabellini.
Începutul lunii septembrie va fi unul provocator pentru Simone Tempestini, care trebuie să aleagă între etapa europeană din Marea Britanie şi Raliul Iaşului. Dacă în primul caz, trebuie să adune puncta pentru ca MRF să devină campioană la echipe, în schimb, pe plan intern, are nevoie să participe pentru a fi sigur că poate câştiga al 10-lea titlu de campion naţional absolut din carieră. Deşi e favorit clar şi lider autoritar, regulamentul îl obligă să participe la cât mai multe etape în sezon.
