După numai 4 ani de la debutul în Campionatul Naţional de Raliuri, juniorul Sebastian Scîrlet a reuşit performanţa carierei, obţinând matematic titlul de campion naţional în clasamentul dedicat sportivilor sub 26 ani.
Citește și

Aflat la al doilea sezon consecutiv cu modelul de ultimă generaţie Peugeot 208 Rally4, sportivul originar din Moineşti, s-a impus în 4 din cele 7 etape desfăşurate până la acest moment – cel mai recent la sfârşitul săptămânii trecute, în TESS Rally Braşov & Tg. Secuiesc, asigurându-şi majoritatea de puncte cu care devine noul campion la juniori în stagiunea 2025 a celei mai importante competiţii automobilistice din ţara noastră.
Deşi sezonul începuse cu un abandon în prima etapă de la Harghita, Sebastian Scîrlet nu şi-a pierdut concentrarea şi răbdarea, reuşind să revină în forţă în următoarele două etape de asfalt, cucerind probele din Maramureş şi Cluj. Campionatul avea să se mute pe suprafaţa mobilă odată cu etapa sibiană, loc în care juniorul – secondat de navigatorul clujean Sergiu Itu – a încheiat pe poziţia secundă. Prima – şi singura – victorie pe macadam n-a întârziat să apară, şi după o pauză competiţională mai lungă decât era preconizat – şi pe fondul anulării etapei de casă a lui Sebastian (Bacău), pilotul Delta Racing Team România s-a impus pe probele speciale ieşene, consolidându-şi poziţia de lider la zi.
Ultimul trimestru al sezonului n-a început tocmai ideal, căci deşi au dominat probele vâlcene şi au dat dovadă de un ritm senzaţional, Sebastian Scîrlet şi Sergiu Itu au fost nevoiţi să depună ”armele” chiar pe ultima probă a etapei de pe Valea Oltului, din motive tehnice. Astfel, titlul juniorilor rămânea să se decidă în ultimele două etape din 2025, odată cu revenirea pe asfalt. Organizat de-a lungul a trei judeţe, TESS Rally Braşov & Tg. Secuiesc a fost locul unde tânărul pilot în vârstă de doar 20 de ani şi-a scris propia filă de istorie, devenind campion naţional într-o categorie de piloţi mult râvnită şi disputată. Astfel, ultima rundă a sezonului devine irelevantă pentru Sebastian Scîrlet, însă doar dpdv al ierarhiei juniorilor, şi asta pentru că, printr-o victorie, proaspătul campion are toate şansele de a-şi asigura nu mai puţin de alte 5 titluri.
”Chiar dacă mai avem o etapă de disputat, titlul de campioni la juniori este al nostru. Sezonul acesta a fost precum un roller-coaster, cu suişuri dar şi coborâşuri. Aş putea spune că n-a lipsit nimic – am muncit extraordinar, ne-am amuzat, am strâns din dinţi, însă cel mai important este faptul c-am învăţat foarte mult. Am mers tare, am forţat unde a fost cazul şi am devenit foarte rapizi. Toate aceste lucruri au venit la pachet şi cu ceva special. Dac-ar fi să privesc înapoi, nu cred că aş putea face altceva.. trăim prin şi pentru motorsport. Mai pe scurt, ne-am scris propria pagină de istorie şi tot ce pot să spun este că acesta nu este decât începutul, iar sezonul următor ar face bine să vină mai repede, pentru că avem lucruri mari de anunţat şi arătat.” – a declarat Sebastian la finalul TESS Rally Braşov & Tg. Secuiesc
Printr-o victorie sau un cumul de factori în ultima etapă, Sebastian şi Sergiu ar putea să-şi asigure şi titlul de campioni ai categoriei dedicate maşinilor cu tracţiune pe puntea faţă (FWD) precum şi pe cel al clasei RO 4, unde sunt incluse toate modelele de specificaţie Rally4 şi vechile modele R3. Mai mult, având în vedere avansul pe care şi l-au creat prin victoria de săptămâna trecută, echipierii Delta Racing Team România pot reuşi ceva mai mult, cucerind aceleaşi ierarhii inclusiv în campionatul de asfalt, inclusiv pe cel de la juniori. Toate acestea s-ar adăuga deja rezultatului stabilit duminică, şi anume titlul absolut la juniori.
”Aş vrea să le mulţumesc foarte mult lui Sergiu Itu – pentru că a fost alături de mine în fiecare moment şi m-a îndrumat aşa cum ştie mai bine un navigator ce are în palmares nu mai puţin de 7 titluri absolute. De asemenea, vreau să-i mulţumesc şi lui Mads Ostberg, fostul campion mondial din WRC2 – care mi-a fost un mentor şi îndrumător excelent, băieţilor de la Engage Engineering pentru o maşină impecabilă de fiecare dată, şi nu în ultimul rând, părinţilor mei – Sandu şi Nicoleta – pentru sprijinul necondiţionat şi 'nervii de oţel'. Totodată, le sunt recunoscător tuturor celor ce au fost alături de mine de-a lungul acestui frumos drum: Theea Nistor, Mihai Supuran, Sebastian Itu, Norbert Maior, şi Cristian Oltean.” - a completat pilotul
