Simone Tempestini s-a impus pentru prima dată în Raliul Vâlcii, a şaptea etapă a sezonului 2025, şi a devenit campion naţional absolut pentru a 10-a oară în carieră, un record istoric pentru motorsportul românesc.
Citește și

Aproape 60 de echipaje au luat startul în a doua ediţie a Raliului Vâlcii, cursă desfăşurată exclusiv pe macadam, unde Tempestini s-a duelat până pe ultima probă specială chiar cu colegul său de la Napoca Rally Academy, Norbert Maior.
La volanul unei Skoda Fabia RS, Tempestini a condus prima parte a raliului, însă Maior (Citroën C3 Rally2) a preluat conducerea după a opta probă. În cele din urmă, campionul a revenit pe prima poziţie chiar cu o probă înainte de final şi şi-a asigurat astfel victoria, dar şi al 10-lea titlu din carieră.
Cu un timp total de o oră, 25 de minute şi 27,9 secunde, echipajul format din Tempestini şi Carmen Poenaru a fost mai rapid cu 39,5 secunde decât Norbert Maior/Francesca Maior şi cu un minut şi 46,3 secunde decât Andrei Gîrtofan/Tudor Mârza (Skoda Fabia Rally2).
„A fost o victorie cu emoţii, dar am încheiat cu bine şi asta e cel mai important. Suntem fericiţi pentru prima poziţie, pentru titlu, dar nu avem timp de sărbătorit. Mâine voi pleca spre Croaţia, pentru că voi lua startul în Campionatul European de Raliuri, iar echipa mea, MRF Tyres, poate deveni campioană la echipe, aşa că voi încerca să îmi aduc aportul şi acolo. Sper să putem sărbători după”, a declarat Tempestini.
Acesta devine astfel cel mai prolific pilot din istoria Campionatului Naţional de Raliuri, cu 10 titluri cucerite până la vârsta de 31 de ani. Anul trecut, Tempestini l-a depăşit pe legendarul Titi Aur, care avea 8 campionate câştigate, dar primul îl obţinuse când deja împlinise 32 de ani. Singura sincopă a clujeanului din ultimul deceniu a fost în 2017, atunci când titlul a mers la Bogdan Marişca, nimeni altul decât colegul său de la Napoca Rally Academy.
Ultimele două etape din sezonul intern, Raliul Braşovului (17–18 octombrie) şi Raliul Argeşului (31 octombrie – 1 noiembrie), vor mai conta doar pentru lupta pentru locul 2, care se dă între Andrei Gîrtofan şi Norbert Maior, dar şi pentru cea de la clase. De asemenea, Raliul Argeşului va stabili numele campionului de pe asfalt, după ce Tempestini a devenit, la Vâlcea, nu doar campion absolut, ci şi al diviziei de macadam din campionat.
